Algemene Voorwaarden

Bedrijfsnaam : Meuleman Massief Hout
Hoenderweg 3c, 3851RZ Ermelo
Email: info@mmh.nl
Tel: 0341-355400
KvK-nummer : 52373193
BTW-identificatienummer : NL001485346B14

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachten regeling
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
  11. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Meuleman Massief Hout

Vestigingsadres:

Hoenderweg 3c, 3851RZ Ermelo

Telefoonnummer: 0341-355400

Bereikbaarheid:

Vanaf maandag t/m vrijdag vanaf 09:00 uur tot 16:00 uur

Emailadres: info@mmh.nl

KvK-nummer: 52373193

Btw-nummer: NL001485346B14

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van

de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand

tussen ondernemer en consument.

  1. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst

van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.

Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer

voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke

wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en

dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos

worden toegezonden.

  1. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten,

kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op

afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs

elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op

zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier

kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit

redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op

afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene

voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat

zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere

wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  1. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens

specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is

het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de

consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds

beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig

is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder

voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de

aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De

beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van

het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer

gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe

weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale

inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod

binden de ondernemer niet.

  1. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument

duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de

aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,

tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het

aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  1. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft

aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg

de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst

van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de

consument de overeenkomst ontbinden.

  1. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de

ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter

beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij

voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan

betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen

in acht nemen.

  1. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte

stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan

voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn

voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien

de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de

overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een

bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere

voorwaarden te verbinden.

  1. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de

dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie,

schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een

toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame

gegevensdrager, meesturen:

  1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de

consument met klachten terecht kan;

  1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van

het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke

melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

  1. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  2. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product,

dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van

aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van

de overeenkomst op afstand;

  1. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de

overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde

duur is;

  1. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het

modelformulier voor herroeping.

  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid

slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop

van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder

opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen

naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn

reden(en) verplichten.

  1. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de

consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die

niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

  1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten

heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem

aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer

mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op

duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van

meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

  1. als de levering van een product bestaat uit verschillende

zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem

aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft

ontvangen;

  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten

gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een

door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is

geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst

voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager

is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen

ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van

herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)

verplichten.

  1. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op

het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die

niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over

herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte

informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor

herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf

maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de

vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

  1. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie

aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de

ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die

informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het

product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of

gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de

werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is

dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren

zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

  1. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van

het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het

product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

  1. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van

het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van

de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het

herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument

en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt

hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier

voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de

ondernemer.

  1. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de

in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of

overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit

hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te

halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht

genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is

verstreken.

  1. De consument zendt het product terug met alle geleverde

toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en

verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en

duidelijke instructies.

  1. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening

van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

  1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden

van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de

consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de

kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor

terugzending niet te dragen.

  1. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben

verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas,

water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in

een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de

bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd

dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de

ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met

de volledige nakoming van de verbintenis.

  1. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten

of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor

verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot

levering van stadsverwarming, indien:

  1. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie

over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het

modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

  1. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de

uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit

of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

  1. De consument draagt geen kosten voor de volledige of

gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde

digitale inhoud, indien:

  1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft

ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor

het einde van de bedenktijd;

  1. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij

het verlenen van zijn toestemming; of

  1. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument

te bevestigen.

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden

alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op

elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze

melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

  1. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument,

inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening

gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14

dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij

wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot

de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar

gelang welk tijdstip eerder valt.

  1. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel

dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een

andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

  1. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van

levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer

de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van

het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk

bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,

heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan

schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen

invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen

voordoen

  1. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling.

Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij

producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden

aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de

mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling,

onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle

bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af

te nemen;

  1. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst,

maar alleen als:

  1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande

instemming van de consument; en

  1. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht

verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft

uitgevoerd;

  1. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële

drager, maar alleen als:

  1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande

instemming van de consument; en

  1. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn

herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de

prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,

behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw tarieven.

  1. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of

diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de

financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met

variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en

het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden

bij het aanbod vermeld.

  1. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de

overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van

wettelijke regelingen of bepalingen.

  1. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de

overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit

bedongen heeft en:

  1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen;

of

  1. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen

met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn

inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten

voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde

specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of

bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de

overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of

overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er

tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal

gebruik.

  1. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of

importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke

rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst

tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is

tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

  1. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de

ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze

aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder

gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is

tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht

nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van

bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot

verlening van diensten.

  1. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de

ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

  1. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze

algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde

bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen

uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.

Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling

niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de

consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling

geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht

om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele

schadevergoeding.

  1. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag

dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

  1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust

bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of

een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte

vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is

aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten

(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde

opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen

opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten

(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen

het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe

overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste

één maand.

  1. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  2. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging

op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

  1. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn

aangegaan;

  1. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer

voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die

strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit

daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden

verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

  1. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor

bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren

van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden

verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de

consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de

verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één

maand.

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die

strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag

alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de

consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten

hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in

geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan

eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en

tijdschriften.

  1. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter

kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en

tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet

stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de

proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de

consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een

opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de

redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van

de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of

aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde

bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de

bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14

dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een

overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan

op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst

heeft ontvangen.

  1. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in

algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van

meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument

geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de

desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen

vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of

vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  1. Indien de consument niet tijdig aan zijn

betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de

ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de

consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn

betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling

binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de

wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door

hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te

brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande

bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5%

over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer

kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en

percentages.

 

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte

klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze

klachtenprocedure.

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen

bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,

volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

  1. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn

van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als

een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt

door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een

bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer

uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende

bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen

schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze

door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden

opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de

overeenkomst wilt herroepen)

  1. Aan: [ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

  1. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst

betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding

digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

  1. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of

ontvangst bij producten]

  1. [Naam consumenten(en)]
  2. [Adres consument(en)]
  3. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op

papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van

toepassing is.

 

 

Algemene voorwaarden Zakelijke klanten

Algemene voorwaarden

Algemene leverings- en verkoopvoorwaarden

 

van Meuleman Massief Hout gevestigd op de Hoenderweg 3c, 3851RZ, Ermelo.

 Artikel 1 Algemeen Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Meuleman Massief Hout  gesloten overeenkomsten, de totstandkoming daarvan en voorts op alle door Meuleman Massief Hout  uitgebrachte offertes.

 Artikel 2 Wijzigingen 

Een afwijking in de overeenkomst, van welke aard dan ook, is slechts geldig, indien zij door Meuleman Massief Hout  en de Koper is overeengekomen.

 Artikel 3 Offertes en bestellingen

3.1    Alle door Meuleman Massief Hout  uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend, tenzij uit de offerte uitdrukkelijk anders blijkt.

3.2    Meuleman Massief Hout  is eerst gebonden, wanneer een aan haar rechtstreeks, dan wel door bemiddeling van een vertegenwoordiger opgegeven order door Meuleman Massief Hout  schriftelijk is bevestigd.

3.3    Prijsverhogingen ontstaan als gevolg van de verhoging van materiaalprijzen, de prijzen van hulpmaterialen en grondstoffen, zoals elektriciteit, de prijs van onderdelen welke door derden worden betrokken, lonen, salarissen, sociale lasten, van overheidswege opgelegde kosten, transportkosten of verzekeringspremies en optredende in het tijdvak gelegen tussen het moment van orderbevestiging en aflevering van de zaken, geven Meuleman Massief Hout  de bevoegdheid de overeengekomen prijs dienovereenkomstig aan te passen.

3.4    Aanbiedingen uit voorraad geschieden onder voorbehoud van tussentijdse verkoop.

3.5    Bestellingen mogen door Meuleman Massief Hout  zonder opgave van redenen worden geweigerd.

3.6    Eventueel getoonde voorbeelden of modellen dienen slechts om een indruk te geven van de materiaalsoort en de kwaliteit en kunnen niet als monsters worden aangemerkt.

3.7    Wanneer Meuleman Massief Hout  voor uit het buitenland (buiten het Euro gebied) te betrekken zaken een prijs in Euro   valuta gesteld heeft, kan deze prijs gebaseerd zijn op een buitenlandse valuta waarin Meuleman Massief Hout  haar leverancier dient te betalen. Indien zich in zodanig geval een wijziging voordoet in de ruilverhouding tussen die valuta en de Nederlandse valuta en wel in de periode tussen de aanvaarding van de opdracht en de laatste betaling van al het ter zake van die opdracht aan Meuleman Massief Hout  verschuldigde, of indien zich in die periode een wijziging voordoet in de voor die zaken betalen invoerrechten en belastingen, is Meuleman Massief Hout  gerechtigd de prijs zodanig aan te passen dat de bedoelde wijzigingen daarin tot uitdrukking komen.

 Artikel 4 Levering

4.1    De afgifte van de goederen aan de vervoerder, ongeacht of het vervoer door of vanwege de Koper of Meuleman Massief Hout  geschiedt, geldt als levering aan de Koper. Vanaf dat moment zullen de goederen voor risico van de Koper zijn.

4.2    Alle vervoers- en leveringskosten zijn voor rekening van de Koper, tenzij ander overeengekomen.

4.3    Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen zijn termijnen van levering nimmer aan te merken als fatale termijnen. Bij niet tijdige levering heeft de Koper geen recht op schadevergoeding, noch op ontbinding van de overeenkomst.

4.4    Levering van goederen aan bedrijven gebeurt tot naast de vrachtauto of als overeengekomen met Kooiaap, tot voor de eerste deur. Verplaatsing naar binnen van de goederen kan tegen betaling van de kosten hiervoor door Meuleman Massief Hout  georganiseerd worden.

 

Artikel 5 Betaling

 5.1         Betaling dient contant, via overschrijving of via elektronische betaling te geschieden vóór (na ontvangst van de factuur) of bij levering c.q. oplevering in gangbare Nederlands courant zonder enige kortingen, tenzij anders overeengekomen.

5.2    Koper is niet bevoegd om de koopprijs enig bedrag wegens een door hem gestelde tegenvordering op Meuleman Massief Hout  in mindering te brengen.

5.3    Zodra de betaling niet binnen de gestelde termijn heeft plaatsgevonden is de Koper in verzuim, waarna Koper 1,5 % rente per maand of gedeelte van een maand verschuldigd is over het volledige factuurbedrag. Koper is tevens alle buitengerechtelijke kosten van invordering verschuldigd. Deze kosten worden berekend overeenkomstig de voorschotten en het honorarium van diegene die door Meuleman Massief Hout  met invordering zal worden belast. Bovendien is Koper aan Meuleman Massief Hout  verschuldigd alle proceskosten en daarmee verbonden kosten van rechtskundige bijstand, waaronder begrepen niet door de Rechter toegewezen bedragen die Meuleman Massief Hout  ter zake van de uitvoering van de overeenkomst met Koper heeft moeten maken, tenzij Meuleman Massief Hout  als verliezende partij door de Rechter volledig in de kosten wordt veroordeeld.

5.4    Een door Meuleman Massief Hout  gewaarmerkt uittreksel uit haar boeken levert, tot op bewijs van het tegendeel, bewijs op van hetgeen de Koper aan Meuleman Massief Hout  verschuldigd is.

Artikel 6 Zekerheidsrechten en eigendomsvoorbehoud

6.1    De door Meuleman Massief Hout  aan Koper geleverde zaken blijven eigendom van Meuleman Massief Hout  zolang koper de verschuldigde prijs, rente en kosten terzake van alle geleverde of te leveren zaken niet heeft betaald. Onder kosten wordt mede verstaan de vorderingen die Meuleman Massief Hout  op Koper heeft wegens tekort schieten in de nakoming van met deze gesloten overeenkomsten terzake van geleverde of te leveren zaken. Koper dient de door Meuleman Massief Hout  geleverde zaken, zolang deze zaken eigendom zijn van Meuleman Massief Hout , duidelijk en herkenbaar op te slaan.

6.2    Koper is bevoegd om binnen het kader van een normale bedrijfsvoering over de door Meuleman Massief Hout  geleverde zaken te beschikken en deze te vervreemden. Op verlangen van Meuleman Massief Hout  is Koper gehouden in geval van zodanige beschikking of vervreemding op de vorderingen die hij hieruit op derden verkrijgt een stil pandrecht te vestigen ten behoeve van Meuleman Massief Hout .

6.3    Indien Koper tekort komt in de nakoming van zijn verplichtingen uit de met Meuleman Massief Hout  gesloten overeenkomst(en) of indien Meuleman Massief Hout  goede gronden heeft te vrezen dat Koper te kort zal schieten in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst is Meuleman Massief Hout  bevoegd de aan de Koper geleverde zaken terug te nemen. Met name – doch niet uitsluitend- bestaat dit recht indien onder Koper beslag wordt gelegd, indien Koper surseance van betaling is verleend, indien het faillissement van Koper is aangevraagd of uitgesproken, of indien Koper enige betalingsregeling met een of meer zijner crediteuren treft.

6.4    Indien derden rechten pretenderen ten aanzien van door Meuleman Massief Hout  aan de koper geleverde doch niet betaalde zaken, dient Koper Meuleman Massief Hout  betreffende zaken bij koper terug te nemen en deze elders op te slaan.

6.5    De kosten voor opslag en terugname als bedoeld in 6.3 en 6.4 komen voor rekening van Koper.

Artikel 7 Opschorting en ontbinding

Meuleman Massief Hout  heeft, indien de Koper tekort komt of indien Meuleman Massief Hout  redelijkerwijs mag verwachten dat Koper zal tekort schieten in de nakoming van enige tussen Meuleman Massief Hout  en koper gesloten overeenkomst het recht:

(a)     van koper voor alle lopende en nog te sluiten overeenkomsten betaling vooraf, dan wel onmiddellijke betaling bij levering, dan wel behoorlijke zekerheidstelling voor betaling te vorderen;

(b)     haar verplichtingen uit overeenkomsten met Koper (tevens zijnde de aanmaak en/of bewerking van de levering bestemde zaken) op te schorten onverminderd het recht van Meuleman Massief Hout  gelijktijdige of latere zekerheidstelling voor betaling te vorderen;

(c)      zonder rechterlijke tussenkomst de betreffende koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk, voor zover de koopovereenkomst nog niet is uitgevoerd, met onmiddellijke ingang te ontbinden;

(d)     zonder rechterlijke tussenkomst alle met Koper gesloten en lopende koopovereenkomsten ten aanzien waarvan Koper niet in gebreke is geheel of gedeeltelijk, voor zover nog niet uitgevoerd, met onmiddellijke ingang te ontbinden.

 Artikel 8 Klachten en aansprakelijkheid

8.1    Klachten van de Koper over eventuele onjuiste uitvoering van de orders, of over de kwaliteit van de zaken dienen uiterlijk binnen acht dagen na de ontvangst van de zaken bij aangetekend schrijven ter kennis worden gebracht van Meuleman Massief Hout . Bij overschrijding van de bovengenoemde termijn behoeven klachten niet meer in behandeling te worden genomen door Meuleman Massief Hout . Evenmin worden klachten in behandeling genomen indien het geleverde niet meer in staat verkeert waarin het werd afgeleverd, behoudens in de gevallen genoemd in het volgende lid van dit artikel.

8.2    Indien een klant van Koper enig recht op schadevergoeding heeft, verband houdende met enige van Meuleman Massief Hout  afkomstige zaak, en de oorzaak van de schade niet is toe te kennen aan de Koper, is de aansprakelijkheid van Meuleman Massief Hout , naar haar keuze, beperkt tot vervanging van de geleverde zaken, dan wel tot schadevergoeding die beperkt is tot de inkoopprijs welke de Koper aan Meuleman Massief Hout  heeft betaald voor deze zaken. Het bepaalde in dit artikellid geldt niet indien voor des desbetreffende zaak een garantieregeling als bedoeld in artikel negen van deze Algemene voorwaarden van toepassing is.

8.3    Meuleman Massief Hout  is voorts nimmer aansprakelijk voor schade, direct of indirect voortvloeiende uit persoonlijke ongevallen en/of beschadigingen van voorwerpen, machines, installaties en/of gebouwen, alsmede enige bedrijfsschade, van welke aard ook die het gevolg zijn van door Meuleman Massief Hout  geleverde zaken of gegeven adviezen, ook niet indien hieraan enige fout of gebrek mocht kleven, tenzij zulks te wijten is aan opzet van Meuleman Massief Hout , dan wel hieraan gelijk te stellen grove schuld.

8.4    In geval van schade veroorzaakt door een gebrek in de geleverde zaak is Meuleman Massief Hout , overeenkomstig de wettelijke bepalingen, slechts gehouden tot het binnen een redelijke termijn mededelen van identiteit van de producent van de zaak of degene van wie  Meuleman Massief Hout  de zaak heeft geleverd gekregen.

Artikel 9 Garantie

 9.1   Meuleman Massief Hout  garandeert de toepassing c.q. het gebruik van volgens Europese normen gestoomd, gedroogd en verwerkt parkethout en ander hout, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.

9.2   Inzake door Meuleman Massief Hout  geleverde zaken, welke nog niet verwerkt zijn, materiaalfouten vertonen die van betekenis zijn, Meuleman Massief Hout  deze vervangen, indien koper de klacht bij aangetekend schrijven ter kennis heeft gebracht van Meuleman Massief Hout , nadat Koper het oorspronkelijk geleverde ter beschikking van Meuleman Massief Hout  zal stellen. Eenmaal verwerkte zaken garandeert Meuleman Massief Hout  één jaar na levering alleen tegen zichtbare en latente gebreken en gaat niet verder dan het vervangen van zaken waaraan materiaalfouten kleven.

9.4    De garantie voor leg- en materiaalgebreken gelden niet, indien de geconstateerde gebreken het gevolg zijn van oorzaken die Meuleman Massief Hout  en Koper bij het leggen van de geleverde zaken niet heeft waargenomen of kan waarnemen, zoals sterke veranderingen van vochtpercentage van onderliggende vloeren of ruimten, onvoldoende ventilatie onder de vloer of onvoldoende isolatie van verwarmingsbuizen of verwarmingselementen, zwakheid van vloeren, verzakking van vloerbalken, van muren of gebreken daaraan, doorslaan van vocht en lekkage, verder wordt geacht dat er geen garantie is indien de lokaliteit waarin de geleverde zaken zijn aangebracht niet, onvoldoende of onoordeelkundig is geventileerd of op bijzondere wijze is verwarmd, waardoor meer dan normale warmtestraling ontstaat en indien er geen, niet of overmatig doelmatig onderhoud is gepleegd. Gerepareerde vloergedeelten, respectievelijk ter vervanging geleverde zaken worden door Meuleman Massief Hout  eveneens gedurende één jaar gegarandeerd en wel met ingang van de datum waarop de reparatie voltooid, respectievelijk de vervanging heeft plaatsgevonden. Elke garantieverplichting komt zonder meer te vervallen, indien de Koper of een derde, buiten de voorkennis van Meuleman Massief Hout , getracht heeft de gebreken te verhelpen.

9.6    Meuleman Massief Hout  aanvaard geen schadebedrag hoger dan het bedrag van de geleverde goederen en diensten.

 Artikel 10 Overmacht

10.1  In geval van verhindering tot uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht is Meuleman Massief Hout  gerechtigd om zonder rechterlijke tussenkomt, hetzij de uitvoering van de overeenkomst voor ten hoogte drie maanden op te schorten hetzij de overeenkomt geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat zij tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn. Gedurende de opschorting is Meuleman Massief Hout  bevoegd en aan het einde daarvan is zij verplicht te kiezen voor uitvoering dan wel voor gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 11 Toepasselijk recht

Deze Algemene voorwaarden en alle overeenkomsten waarop deze van toepassing zijn, zijn onderworpen aan het Nederlands recht.

Artikel 12 Bevoegde rechter

Alle geschillen tussen Meuleman Massief Hout  en Koper worden met uitsluiting van iedere andere Rechter voorgelegd aan de Arrondissementsrechtbank te Arnhem, zulk onverminderd de wettelijke bepalingen betreffende de bevoegdheid van de kantonrechter en onverminderd de bevoegdheid van Meuleman Massief Hout   om zich desgewenst tot de Rechter in de woonplaats van de Koper te wenden.

De goederen blijven eigendom van Meuleman Massief Hout  Totdat alle rekeningen zijn voldaan (eigendomsvoorbehoud). Eventuele reclamaties  uitsluitend op onbewerkte goederen. Schriftelijk binnen 8 dagen na levering. Op al onze aanbiedingen, contracten en leveringen zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.

 

© 2022 | MMH.nl | Powered by iClicks
Snel naar
Openingstijden

Maandag: 09:00 – 16:00
Dinsdag:
09:00 – 16:00
Woensdag:
09:00 – 16:00
Donderdag:
09:00 – 16:00
Vrijdag:
09:00 – 16:00
Zaterdag:
Gesloten
Zondag:
Gesloten

Meuleman Massief Hout

Hoenderweg 3
3851 RZ Ermelo
Telefoon: 0341 35 54 00
E-mail: info@mmh.nl

KvK-nr.: 52373193
BTW-nr.: NL001485346B14